Met Trevvel Samen

Trevvel brengt u naar uw bestemming

Heeft u een WMO-indicatie en wilt u op bezoek bij familie, winkelen in de stad, of naar een bruiloft? Dan reist u met Trevvel Samen.

Trevvel Samen is bedoeld voor sociaal-recreatief vervoer. U reist met meerdere personen die (deels) dezelfde route reizen als u. Daardoor zijn de reistijden iets langer dan wanneer u reist met een reguliere taxi. Het voordeel daarvan voor u is dat de kosten erg laag zijn. U reist namelijk binnen het reisgebied tegen gereduceerd tarief.

U reserveert eenvoudig een rit en Trevvel Samen brengt u comfortabel en veilig naar uw bestemming.

Hoe werkt Trevvel Samen?

Wat kunt u van Trevvel Samen verwachten? U leest het hier.

Openingstijden

U kunt een rit boeken als Trevvel Samen klant voor de volgende tijden:

  • Zondag tot en met donderdag van 07.00 – 00.00 uur
  • Vrijdag en zaterdag van 07.00 – 02.00 uur

Met het oog op een betere spreiding van de ritten, bijvoorbeeld tijdens de spitsuren, kunnen wij u verzoeken om op een ander tijdstip te reizen. Daarnaast is het belangrijk om 24 uur of langer van tevoren uw rit te reserveren. Op deze manier is de kans het grootst dat er een taxi beschikbaar is op het moment dat u wilt reizen.

Reserveer een rit

U kunt uw rit eenvoudig reserveren met de Trevvel App.  Gaat u na uw ziekenhuisbezoek weer naar huis? Boek dan uw rit bij  de ziekenhuiszuil. U kunt uw rit ook telefonisch boeken bij onze digitale reisadviseur Liza. Heeft u een auditieve beperking? Dan kunt u Teletolk gebruiken.

U wordt opgehaald

Zorg dat u op tijd klaarstaat. U kunt de chauffeur tot 20 minuten voor de gewenste vertrektijd verwachten. U kunt ervoor kiezen om 5, 10 of 15 minuten voordat de chauffeur bij u arriveert gebeld te worden. Geef dit aan bij de reservering van uw rit.  Onze chauffeurs bellen bij u ophaal locatie aan, helpen u met instappen en bieden u hulp aan bij het vastmaken van uw gordel. Hou er rekening mee dat er mogelijk al andere klanten in de taxi zitten of dat de chauffeur nog andere reizigers moet ophalen.

Op de bestemming

De chauffeur helpt u met uitstappen en checkt, samen met u, of u niets vergeten bent. De chauffeur begeleidt u tot aan de voordeur of centrale hoofdingang (bij een flat of zorgcentrum). Bij winkelcentra en andere grotere terreinen werken wij met afspreekpunten. Deze kunt u afstemmen met reisadviseur van Trevvel.

Reizen tegen gereduceerd tarief

  • Binnen het groene gebied op de kaart kunt u altijd tegen gereduceerd tarief reizen met Trevvel Samen.
  • Het maakt dus niet uit waar u in het groene gebied in- of uitstapt of hoeveel zones u binnen dat gebied reist.
  • Reizigers uit Capelle dienen in Capelle aan den IJssel of in Rotterdam hun reis te starten of te eindigen.
  • Rozenburg en Hoek van Holland vallen ook binnen het groene gebied.
  • Daarnaast kunt u 5 zones rondom uw huisadres reizen tegen gereduceerd tarief. Dit geldt ook als de zones buiten het groene gebied vallen.
  • U kunt met Trevvel Samen binnen een gebied van maximaal 5 OV-zones rondom uw huisadres reizen. Wilt u buiten een gebied van 5 zones reizen, dan kunt u gebruikmaken van een andere vervoerder, zoals bijvoorbeeld Valys.

Digitale machtiging: handig en snel!

Om met Trevvel te kunnen reizen, dient u een automatische incasso af te geven. Deze automatische incasso zorgt ervoor dat de eigen bijdrage automatisch wordt afgeschreven.

De automatische incasso regelt u eenvoudig met een digitale machtiging. Er is dan minder kans op fouten. Het scheelt u ook veel tijd. Met een digitale machtiging kunt u namelijk al binnen een paar uur met ons reizen. Met een papieren machtiging (SEPA-formulier) duurt het twee tot drie weken tot alles is verwerkt in onze administratie.

Voor een digitale machtiging heeft u wel internetbankieren nodig. Heeft u dat niet? Dan kunt u ons machtigen door middel van het SEPA-formulier.

Let op! Digitale machtigingen worden alleen doordeweeks verwerkt en niet in het weekend.

Uw rit in 4 stappen

1. Reserveer een rit

 

Boek uw rit gemakkelijk: Telefonisch, via de website of via de app. Vanuit het ziekenhuis kunt u de terugrit boeken via het ziekenhuiszuil.

2. Ontvang een bevestiging

 

Alleen reizigers die de app gebruiken ontvangen een bericht in de app.

3. U wordt opgehaald

 

Voor uw vertrek ontvangt u een bericht over uw rit in de app.

4. Op tijd op bestemming

 

Bent u tevreden? Dat vinden wij altijd leuk om te horen op Google Reviews. Mocht er iets niet goed zijn gegaan, laat het ons dan weten.

Assistentiehonden en huisdieren

Uw assistentiehond reist gratis mee. Meld dit vooraf als u een rit bestelt. Uw hond moet wel herkenbaar zijn als assistentiehond, bijvoorbeeld door een hesje.

Huisdieren zijn alleen toegestaan als ze in een tas of kooi op schoot vervoerd kunnen worden.

Vaste ritten

Maakt u dezelfde rit iedere week? Dan kunt u deze voor langere tijd vastleggen. Houd er wel rekening mee dat deze ritten op feestdagen altijd geannuleerd worden. Mocht uw rit op een feestdag vallen en wilt u dat deze toch doorgaat, dan moet u deze apart reserveren. De feestdagen waarop uw vaste rit geannuleerd wordt, zijn: nieuwjaarsdag, 1e en 2e paasdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e pinksterdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag, 1e en 2e kerstdag en oudejaarsdag.

U kunt uw vaste ritten alleen telefonisch aanmelden op nummer: 088 – 130 30 30

Uw pas verloren of beschadigd?

U heeft van Trevvel bij de start een pas ontvangen. Mocht u uw pas kwijtraken, dan kunt u bij Trevvel een nieuwe pas aanvragen. Hiervoor brengen wij € 10,- aan administratiekosten in rekening.

Is uw kaart beschadigd? Stuur deze dan retour aan Trevvel. U krijgt van ons kosteloos een nieuwe pas.

Uw rit reserveren

Dit kan via de Trevvel app, de website of telefonisch. Met de Trevvel app kunt u ook uw gereserveerde ritten inzien, aanpassen of annuleren.