Kijk mee in de werkdag van chauffeur & KCC-medewerker Richard

“Voor en achter de schermen kan ik het verschil maken.”

Er is een grote kans dat u onze medewerker Richard (61) wel eens gesproken hebt. Hij is namelijk werkzaam als chauffeur en als medewerker van het Klant Contact Center (KCC). Neem een kijkje in zijn werkdag!

Wat heeft je gemotiveerd om bij Trevvel te gaan werken?

Ik heb 34 jaar bij Eneco gewerkt, maar door een reorganisatie moest ik daar vertrekken. Dat was een moment waarop ik dacht: wat ga ik nu doen? In de energiebranche was er op dat moment weinig werk te vinden. Hoe ik erop ben gekomen weet ik niet meer precies, maar de vervoerswereld leek me eigenlijk wel interessant. Na het behalen van mijn rijbewijs D ben ik aan de slag gegaan als chauffeur op een grote lijnbus. Toch vond ik dat werk minder leuk dan ik had verwacht. De bus voelde te groot en het werk miste voor mij een persoonlijk detail. Daarom heb ik daarna mijn taxipas gehaald, en zo ben ik uiteindelijk bij Trevvel terechtgekomen.

Wat heeft je gemotiveerd om zowel als chauffeur als KCC-medewerker te werken?

Ik rij voor Trevvel Route, wat betekent dat ik kinderen van en naar school breng. Daarnaast vervoer ik ook klanten van en naar de dagbesteding. In de middag heb ik dus een periode zonder ritten. Ik hou niet van stilzitten en ben graag aan het werk. Zo ben ik erop gekomen om in de tussenliggende periode op het Klant Contact Center te gaan werken. Dit breekt ook lekker de dag en ik vind het leuk om meerdere werkgebieden van alles mee te krijgen.

Hoe ziet je werkdag eruit?

Mijn dag begint met het brengen van kinderen naar school. Momenteel rijd ik een schoolrit met zeven kinderen. De eerste leerling haal ik rond kwart over zeven op. Nadat ik alle kinderen op school heb afgezet, start ik mijn dagbestedingsrit. Hierbij haal ik acht klanten thuis op en breng ik hen naar de dagbesteding. Daarna rijd ik door naar kantoor, waar ik van 10:15 tot 13:30 uur de telefoon beantwoord. In de middag haal ik de kinderen weer op van school en breng ik ze naar huis. Tot slot rijd ik opnieuw naar de dagbesteding, waarbij ik de klanten ophaal en hen weer naar huis breng.

Wat maakt de combinatie van chauffeur en KCC-medewerker zo leuk?

Wat ik vooral leuk vind aan mijn werk, is de afwisseling. Het ene moment ben ik onderweg en maak ik een praatje met klanten en andere chauffeurs en het andere moment zit ik op kantoor met mijn collega’s van het KCC. Ook het contact met de klanten vind ik erg waardevol. Ik hou van praten, en in beide rollen krijg ik daar volop de kans voor. Zo werk ik zowel voor als achter de schermen om van betekenis te zijn voor onze doelgroep en maak je het verschil voor de klant. Dit maakt mijn werk zo bijzonder en leuk.