Veelgestelde vragen

Spelregels

Hoe ver mag ik reizen met Trevvel Samen?

Binnen de gemeentegrenzen van Rotterdam kunt u binnen alle openbaar vervoer zones reizen. Het maakt dan niet uit waar u in Rotterdam uit of instapt. Aansluitend op uw eigen woonzone, kunt u door maximaal vier zones reizen die niet binnen de gemeentegrenzen van Rotterdam liggen.

Hoeveel minuten van tevoren moet ik klaar staan?

Uw opgegeven vertrektijd is de uiterste tijd dat de chauffeur voorrijdt. Hij komt tussen 20 minuten voor en 0 minuten na de gewenste vertrektijd. Gebruikt u de belservice? Wacht dan ons telefoontje af voordat u zich klaar voor vertrek maakt. Gebruikt u geen belservice? Zorg er dan voor dat u altijd 20 minuten voor de gewenste vertrektijd klaarstaat.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Per rit kunt u maximaal twee stuks handbagage meenemen. Deze bagage houdt u tijdens de reis bij de hand. Onder handbagage verstaan we bijvoorbeeld een handtas, de vervoerbox voor uw kat of een boodschappentas.

U mag één stuks grotere bagage zoals een reiskoffer meenemen. U dient dit wel duidelijk bij uw ritreservering te melden.

Het is, vanwege de veiligheid, niet toegestaan om boodschappen mee te nemen die los in een rollator liggen.

Hoe annuleer of wijzig ik mijn rit?

Dit kan via de omgeving van MijnTrevvel.

Ook kunt u uw ritten telefonisch annuleren of wijzigen. Bel dan met de reserveringslijn op telefoonnummer: 088 – 130 30 30.

Wij adviseren u uw ritten zo snel mogelijk te wijzigen of annuleren. Onze planners kunnen dan snel iets anders regelen.

Kosten

Wat zijn de prijzen van Trevvel Samen?

Voor een rit met Trevvel Samen betaalt u een vervoerstarief op basis van het aantal zones dat u reist plus 1. Er wordt gerekend met strippen. Het aantal strippen van een rit is altijd één meer dan het aantal zones. Voor een rit van bijvoorbeeld 2 zones betaalt u 3 strippen, bij 4 zones betaalt u 5 strippen, per persoon. Per leeftijdscategorie verschillen de tarieven per geïndiceerde pashouder.

Klik hier om naar de actuele tarieven te gaan.

Hoe betaal ik voor Trevvel Samen?

Automatische incasso

Als u Trevvel Samen gaat gebruiken, krijgt u een Trevvel­-pas waarmee u uw ritten kunt boeken. U ontvangt een machtigingsformulier waarmee u Trevvel toestemming geeft om één keer per maand de ritbedragen van uw rekening af te schrijven. U hoeft dus niet in het voertuig contant af te rekenen.

Borg

Daarnaast schrijven we bij aanvang eenmalig €10,- af van uw rekening voor het lidmaatschap van Trevvel. Dit bedrag ontvangt u terug als u zich afmeldt voor Trevvel Samen.
Facturering

De facturen worden omstreeks de 11e van de maand naar de klanten en/of bewindvoerders gestuurd. Indien er een e-mailadres bij ons geregistreerd staat, worden facturen per e-mail toegestuurd. Let op: wegens automatisering is het niet mogelijk om facturen daarna per post te ontvangen.

De facturen zijn de afrekeningen van de gemaakte ritten van de voorgaande maand (bijv. de gemaakte ritten in augustus worden gefactureerd in september). Bij factuurbedragen onder €10,- (totaalbedrag 3 maanden), wordt de factuur elke drie maanden toegestuurd.

Bij een foutieve factuur wordt, met goedkeuring  van de afdeling klantenservice, de creditnota bij de eerstvolgende mogelijkheid verrekend of teruggestort naar de klant en/of bewindvoerder.

Factuurbedragen worden middels een automatische incasso verwerkt, het afgeven van een machtiging is verplicht. Klanten die onder bewind staan kunnen door middel van een beschikking afwijken van deze verplichting.

Omstreeks de 25e van de maand worden de bedragen geïncasseerd. Bij het niet afgeven van de machtiging voor automatische incasso verzoeken wij de bewindvoerders de factuur binnen 14 dagen (vóór de 25e van de maand) te voldoen.

Mag er iemand met mij meereizen?

Jazeker. Als u een Trevvel samen­-pas heeft, mogen er per rit standaard twee personen met u meereizen. Voor elke meereizende betaalt u € 1,15 per zone.
Let op: per rit kunnen er maximaal vijf meereizenden mee.

Het kan zijn dat u door de gemeente geïndiceerd bent voor een meereizende. Deze meereizende betaalt dan hetzelfde tarief per zone als u.

Als u geïndiceerd bent voor verplichte begeleiding dan reist uw begeleider gratis mee. Let wel op dat u als u deze indicatie heeft niet alleen mag reizen. Er moet (bijvoorbeeld omdat u tijdens de rit medische ondersteuning nodig kan hebben) altijd iemand met u meereizen die u hulp kan bieden als dat vereist is.

Wanneer wordt een rit vergoed?

Ritkosten worden vergoed bij 45 minuten vertraging of meer, gerekend vanaf de geboekte vertrektijd. Wij betreuren het als uw rit 45 minuten of meer vertraging heeft. Dit kan overmacht zijn, bijvoorbeeld bij noodweer, een ongeplande stremming of grote evenementen. Of het overmacht is of niet, uw rit wordt niet in rekening gebracht. U kunt dit terugzien op uw maandelijkse factuur.

Waarom moet ik een nieuwe machtiging afgeven?

Trevvel is een nieuwe vervoerder en kan de machtiging van de oude vervoerder niet overnemen. Dit is wettelijk zo geregeld. Daarom vragen wij u een nieuw formulier op te sturen.

Vervoer aanvragen

Hoe reserveer ik een prioriteitsrit?

Een prioriteitsrit kunt alleen boeken als u naar een huwelijksvoltrekking of een uitvaart gaat. Om u goed van dienst te zijn verzoeken wij u een prioriteitsrit altijd telefonisch te reserveren op telefoonnummer 088 – 130 30 30. Onze Reisadviseur helpt u graag en adviseert u over de ophaaltijd.

Let op: Omdat onze planners extra tijd nodig hebben om uw prioriteitsrit goed in te plannen moet u deze minimaal 4 uur van tevoren reserveren.

Brengt Trevvel mij naar het ziekenhuis of de dokter?

Ja, wij brengen en halen u van en naar het ziekenhuis, de dokter of andere medische afspraken.

Wij moeten hier wel bij vermelden dat Trevvel Samen bedoeld is voor sociaal-recreatief vervoer en dat u reist met meerdere personen. Daardoor zijn de reistijden langer dan wanneer u reist met een reguliere taxi. Bij medische afspraken kunnen wij dus niet garanderen dat u op tijd op uw afspraak bent. Wilt u toch graag met Trevvel Samen naar uw medische afspraak? Dan adviseren wij u om een vroegere ophaaltijd te boeken dan u gewend bent.

N.B. U kunt uw rit boeken zodra u weet wanneer de afspraak is. Dit kan handig zijn als u meerdere afspraken heeft staan, bijvoorbeeld bij een specialist.

Als u graag een rechtstreekse rit wilt naar uw medische afspraak kunt u bij uw zorgverzekeraar navragen of u in aanmerking komt voor zorgvervoer.

Ik heb geen pas ontvangen, wat nu?

Bent u klant bij Trevvel Samen geworden dan ontvangt u binnen ongeveer 14 dagen een welkomstpakket met daarin onder andere een Trevvelpas, een machtigingsformulier en een folder.

Heeft u deze niet ontvangen? Neemt u dan contact op met het telefoonnummer 088 – 130 30 50. Onze medewerker kijkt na of u geregistreerd bent als reiziger en controleert samen met u uw gegevens. Trevvel stuurt u zo snel mogelijk een nieuw pakket toe. In de tussentijd mag u gewoon reizen op vertoon van uw legitimatiebewijs.

Als u niet geregistreerd bent in het systeem van Trevvel dan moet u zich melden bij de gemeente Rotterdam. U doet dit door contact op te nemen op telefoonnummer 14010.

Hoeveel ritten mag ik per jaar reizen?

Het aantal ritten dat u per jaar mag reizen met Trevvel is door de gemeente Rotterdam bepaald. Hoeveel ritten u krijgt en wat de stand van zaken is, kunt u navragen bij de Klantenservice van Trevvel. Deze kunt u bereiken op telefoonnummer 088 – 130 30 50.

Bent u het niet eens met het aantal ritten dat u per jaar mag reizen, dan kunt u contact opnemen met de gemeente Rotterdam. U kunt de gemeente op de volgende manieren bereiken:

Telefonisch
14 010

Bezoeken
De adressen van de VraagWijzers van de gemeente Rotterdam zijn te vinden op www.rotterdam.nl

Per post
Gemeente Rotterdam
Postbus 1024, 3000 BA Rotterdam

Kom ik ook in aanmerking voor reizen met Trevvel Samen?

Woont u in Rotterdam of in de deelgemeenten Hoek van Holland of Rozenburg? En bent u niet in staat zelfstandig met gewone (openbare) vervoermiddelen te reizen? Dan komt u misschien in aanmerking voor Trevvel samen. Neem contact op met de gemeente om na te gaan of u in aanmerking komt voor reizen met Trevvel. U kunt de gemeente op de volgende wijzen bereiken:

Bellen
14 010

Langsgaan
De adressen van de VraagWijzers van de gemeente Rotterdam zijn te vinden op www.rotterdam.nl

Per post
Gemeente Rotterdam
Postbus 1024, 3000 BA Rotterdam

Overige

Ik ben mijn Trevvel Samen-pas kwijt. Wat nu?

U heeft van Trevvel bij de start een gratis pas ontvangen. Mocht u uw pas kwijtraken, dan kunt u bij Trevvel een nieuwe pas aanvragen. Hiervoor moeten wij wel € 10,- aan administratiekosten in rekening brengen. Is uw kaart beschadigd, stuur hem dan retour aan Trevvel. U krijgt dan kosteloos een nieuwe pas.

Voor een nieuwe pas kunt u bellen met Trevvel op nummer: 088 – 130 30 50

Uw beschadigde pas kunt u sturen aan:

Trevvel, t.a.v. Klantenservice

Postbus 4202, 3006 AE Rotterdam

Wat doe ik als de taxi te laat is?

Het komt voor dat de taxi vertraging heeft. Bijvoorbeeld als er files staan, er wegwerkzaamheden zijn of als het glad op de weg is. Als het goed is heeft de chauffeur of medewerker van de verkeersleiding al contact met u gezocht om met u af te stemmen hoe lang het nog duurt voordat de taxi er is. Mocht dat niet zo zijn dan kunt u contact opnemen met Trevvel op telefoonnummer 088 – 130 30 30.

Ook kunt u in uw eigen mijnTrevvel omgeving kijken waar de taxi zich bevindt en hoe lang het nog duurt voor deze er is.

Ik ben iets kwijt. Waarschijnlijk heb ik het in het voertuig laten liggen.

Bent u iets kwijt, neem dan contact op met Trevvel op telefoonnummer 088 – 130 30 30. Onze medewerkers komen dan gelijk in actie en stemmen met u de verdere afhandeling af.

Hoe dien ik een klacht in of hoe maak ik een melding?

Heeft u iets te melden? Een compliment, een melding om de dienstverlening te verbeteren of heeft u een klacht? Neem contact op met de Klantenservice van Trevvel. U kunt deze bereiken op telefoonnummer 088 – 130 30 50.

N.B. Een klacht kan tot 3 weken na het voorval waar de klacht betrekking op heeft, worden ingediend.

Ik ben verhuisd, waar moet ik mijn adres wijzigen?

U dient uw adreswijziging aan de gemeente door te geven. Zij zullen dit in de basisregistratie verwerken.  U kunt de gemeente op de volgende wijzen bereiken:

Bellen
14 010

Langsgaan
De adressen van de VraagWijzers van de gemeente Rotterdam zijn te vinden op www.rotterdam.nl

Per post
Gemeente Rotterdam
Postbus 1024, 3000 BA Rotterdam